Podczas debaty pełnomocników do spraw jakości, która odbyła się przy okazji konferencji "Jakość i lean w medycynie" dyskutowano m.in. o potrzebie kampanii edukacyjnej w zakresie popularyzacji wiedzy na temat zdarzeń niepożądanych. Przecież zdarzenia niepożądane wciąż są niesłusznie kwalifikowane do grona tzw. błędów w sztuce lekarskiej.
Liliana Adamska - Absolwentka Akademii Medycznej w Poznaniu. Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta i Pełnomocnik ds. Zarządzania Jakością w Ginekologiczno-Położniczym Szpitalu Klinicznym Uniwersytetu Medycznego im. Karola Marcinkowskiego w Poznaniu. Wizytator Centrum Monitorowania Jakości w Ochronie Zdrowia. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu: Zarządzania Jakością w Usługach Medycznych; Prawa Medycznego, Praw Pacjenta i Ubezpieczeń Społecznych na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Łódzkiego; Organizacji i zarządzania w ochronie zdrowia na WSB w Poznaniu oraz Negocjacji, Mediacji i innych Alternatywnych Metod Rozwiązywania Sporów na Uniwersytecie Warszawskim. Buduje i nadzoruje systemy jakości w oparciu o standardy akredytacyjne oraz normy ISO 9001 i 22000, fascynatka idei jakości w ochronie zdrowia i bezpieczeństwa pacjenta.